الخميس، 28 فبراير 2019

ا(((قطار رمسيس))............بقلم\رحمة حسن

ا(((اه ثم اه علي قطار الغلابة)))............بقلم\رحمة حسن
_________________-
حريق وصوات في كل مكان 
فيها يد الاهمال 
قلبي الموجوع علي الناس
وناس مات فيهم الاحساس
ابكي ياعين علي الضحايا
ابكي ونوحي يا كسرة ظهرا
من بعدك يبني يا ضنايا
كنت رايح لشغلك
ولا لقدرك
تموت في عز شبابك
ياريتني كنت جنبك
اشيلك جوة قلبي
اه ثم اه يابني
نار وحريق ودخان
وانا في توهان
ادور بين الاشلاء
علي علامة منك يا ابني
ودموعي علي خدي
والنار بتكوي احشائي
أنت فين يا بني
ناس كتيرة حولية
مش شايفة غير اني في دموعي غرقانة
وعويل ينفض ضلوعي
ياريتك يابني ولا روحت ولا جيت
وخليتك جنبي
اه ثم اه يا ضنايا
بقلم\رحمةحسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ارهقتني نفسي بقلم رحمة حسن

 (((أرهقتني نفسي ))).....بقلم/رحمة حسن ................    مع أحزان مختزلة  في صندوق البحث  عن السعادة الغائبة  تتجه نحو خرير الروح التائهة ...