الثلاثاء، 3 نوفمبر 2015

انا عاشقة الرومانسية.................... بقلم\رحمة حسن

انا عاشقة الرومانسية
اكتب فى الحب للحب 
ليس لحبيب اهوى 
او فارس ياخدنى 
على جوادة 
بل اكتب من وحى الخيال
*******

انا عاشقة متيمة فى بحور الاشعار
فى هواك مغرمة من كتاب لكتاب
انا عاشقة وما عايشة
الا ليك والى لحن جميل
سمار النيل من طبعى
وحسنى وفرحى
انا عاشقة ليك
على نورك انا اعيش
اتصفح دفاتير العاشقين
اخد منهم الكلمات
واسمع منهم الحكايات
حبيب وحبيبة
وحب وعذاب
********
من حبك فى قلبى والوجدان
أريج الاشواق فى قلبى
يأخدنى الى بحور الاشتياق
شذى كلماتى ترتقى
لانها من وحى همساتك
ونبرات صوتك الحنون
يجلعنى شاعرة
ابحر فى بحر الكلمات
بقلم\رحمة حسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ارهقتني نفسي بقلم رحمة حسن

 (((أرهقتني نفسي ))).....بقلم/رحمة حسن ................    مع أحزان مختزلة  في صندوق البحث  عن السعادة الغائبة  تتجه نحو خرير الروح التائهة ...